Bir iÅŸletmenin en deÄŸerli iki varlığı, çalışanları ve müÅŸterileridir. Bu iki varlığı ortak bir platformda buluÅŸturan MüÅŸteri Ä°liÅŸkileri Yönetimi (CRM), çalışanların, dolayısıyla da iÅŸletmenin müÅŸterilerle olan iletiÅŸimini güçlendirir. Temel müÅŸteri verilerinden satış sonrası desteÄŸe kadar müÅŸterilerle iliÅŸkili bütün süreçleri kapsayan CRM, iÅŸletmelerin müÅŸterilerini daha iyi tanımasını saÄŸlar.
Mevcut müÅŸteri tabanı ile ilgili tüm bilgilerin sisteme girilmesiyle, doÄŸru verilere dayanan ve otomatik olarak güncellenen bir kurumsal hafıza oluÅŸur. Böylece iÅŸletmedeki ekipler deÄŸiÅŸse bile bilgiler korunur ve müÅŸterilere her zaman aynı kalitede hizmet sunulabilir.
Mevcut ve potansiyel müÅŸterilerin daha iyi tanınması, kampanyaların, fiyatlandırmaların ya da özel fırsatların planlanmasını da kolaylaÅŸtırır. CRM'in Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) ile entegrasyonu da bir yandan veri tutarlılığını artırırken, diÄŸer yandan iÅŸletmenin genel iÅŸ süreçlerini iyileÅŸtirir.