Yüzyılımızdaki yoğun rekabet ortamı işletmelerin çok daha yüksek performans sergilemelerini zorunlu hale getirmektedir. Yüksek performans, rekabet üstünlüğünün yanı sıra sürdürülebilir rekabet gücünün artmasına destek olmaktadır. Bu da Kurumsal Performans Yönetimi başlığının önemini bir kez daha gözler önüne sermektedir.
Performans, planlanmış bir etkinlik ya da iş sonucunda elde edileni, nicel ya da nitel olarak belirleyen kavram olarak tanımlanabilir. Bu tanımı, belirli bir dönem sonunda, işletmenin amacını ya da görevini yerine getirme başarısının bir göstergesi olarak düşünebiliriz. Kurumsal performans yönetimi ise, işletmedeki performansların geliştirilmesi için yürütülen sistematik süreç olarak tanımlanabilir. Performansın geliştirilebilmesi, tüm organizasyon içinde yürütülen çalışmaların işletmenin stratejilerine, hedeflerine, standartlarına ve yeteneklerine uygun olarak yönetilmesine bağlıdır.
Kurumsal performans
Kurumsal performans, işletmenin organizasyon yapısı, stratejileri, insan kaynakları, üretim, pazarlama, destek ve tedarik gibi birçok diğer değişkenden etkilenebilir. Kürselleşmenin yarattığı yoğun rekabetin aşılması, işletmelerin yaratıcı stratejiler geliştirmesi ve personelini bu stratejilere uygun olarak seçmesi ya da yetiştirmesiyle mümkündür. Kurum stratejilerinin uygulanması halinde kurumlar sürdürülebilir kârlı büyümeyi sağlayabilirler. Bu nedenle günümüzde pek çok işletme kurumsal performansı artırmak için çeşitli çalışmalar yapmaktadır. Kurumsal performans yönetimi, işletmeye dair strateji ve planların oluşturulmasından iş sonuçlarına kadar tüm süreçleri kapsayan ve bunları bilişim ve teknolojik yapıyla kurgulayan bir yönetim şeklidir.
Kurumsal performans yöntemi (CPM) ve uygulamaları, geçmişten günümüze çeşitli evrelerden geçmiştir. Bu amaca yönelik olarak kullanılan ilk uygulamalar 1970’lerdeki “Karar-Destek Sistemleri"dir. 1980’lerde geliştirilen “Yönetim Bilgi Sistemleri”, CEO ve üst yönetimin, bilgi işlemcilerden destek almadan, grafik arabirimler yardımıyla kuruluşun güçlü ve gelişmeye açık alanlarını analiz edebilmelerini sağlamıştır.
Business Intelligence (BI) Sistemleri, 1990’lara gelindiğinde, planlama, raporlama ve analiz süreçlerini hızlandırmıştır. Bununla birlikte Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) ya da Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM ) gibi özel yazılımlar da yaygın olarak kullanılmış ve çalışmaların etkinliğini artırmıştır.
Gartner Group'un 2001 yılında ortaya koyduğu yeni bir yönetim kavramı olarak “Kurumsal Performans Yönetimi” (CPM-Corporate Performance Mangement) kurum performansının izlenmesinde ve yönetiminde kullanılan süreçlerin, yöntemlerin, performans ölçütlerinin ve teknolojik sistemlerin bir birleşimidir. Kurumsal performans yönetimi, stratejik planlama, kurumsal karne, bütçeleme ve tahmin, konsolidasyon ve iş zekası yaklaşımları gibi bölümleri içerir.
Kurumsal performans yönetimi, yazılımın yanı sıra işletmenin iş performansını izleme ve yönetmede kullanılan metodolojileri, metrikleri ve sistemleri ortaya koymak için de kullanılır.
Size nasıl yardımcı olabiliriz?
Kurumsal Performans Yönetimi (CPM) kapsamında söz edilen yöntemler arasında Dengelenmiş Hedefler Sistemi BSC (Kurumsal Denge), EVA ( Ekonomik Katma Değer), AC (Etkinlik Bazlı Maliyet Sistemi) sayılabilir. Kurumsal performans yönetimi; kurum performansıyla ilgili tüm ölçme kriterlerini, süreçleri, metot ve sistemleri ile kaynak planlama, müşteri ilişkileri yönetimi, tedarik zinciri yönetimi, etkinlik bazlı maliyet yönetimi gibi teknolojiyi kapsayan, kurum stratejilerinin uygulanması ve izlenmesini ve bütünleşmesini sağlayan görevleri üstlenir.
Kurumsal performans yönetiminin başarılı bir şekilde uygulanabilmesi için kuruluşların iyi bir planlama yapmaları, amaç ve stratejileri doğrultusunda doğru performans ölçütlerini belirlemeleri gerekmektedir. Bunun için kurumun stratejileri, bütçeleri, raporları ve öngörüleri dikkate alınarak kurumsal performansa değer katıp katmadıkları sorgulanmalıdır. SDM Yazılım Hizmetleri olarak amacımız, şirketinizin faaliyetlerini çeşitli yazılım ürünleriyle destekleyerek Kurumsal Performans Yönetimi hususunda sizlere katkı sağlamak, çeşitli bilişim uygulamalarıyla şirketinizin gereksinimlerini doğru bir biçimde analiz ederek, çözüm üretmektir.