Geleneksel pazarlarda yavaş yavaş değişen arz-talep dengesi e-Ticaret söz konusu olduğunda çok daha hızlı bir değişme sürecine sahiptir. İçinde bulunulan ekonomik durumlar, her gün yeniden şekillenen tüketici davranışları e-Ticaret’i güncel kalmaya mecbur bırakıyor.
Büyük bir hızda büyüyen e-Ticaret sektöründe ayakta kalabilmek, rakipleri geride bırakabilmek ve tercih edilebilirliği arttırarak devamlı hale getirebilmek için; web sitelerini kullanıcı deneyimine uygun olarak geliştirmek, içerikleri sık güncellemek ve sorunlara hızlı bir geri dönüş sağlamak önemlidir.
Kullanıcının sitede vakit geçirmesi, alışveriş yapması ve ilerleyen zamanlarda sadık müşteri olabilmesi için en önemli noktalardan biri de ürün-hizmet fiyatlarının güncelliğe sahip olmasıdır. Vakti geçen indirimlerin hala sitede görünür durumda olması ve kullanıcının bunu son ödeme aşamasında görmesi hem maddi hem de manevi bir kayıba sebep olur. Alışverişin satın alma olmadan sonlandırılmasının yanısıra kullanıcının bu deneyimini sosyal medyada da paylaşması marka itibarını zedeleyecek sonuçlar yaratabilir. Dolayısıyla satışların başarısı, sitenin devamlılığı ve marka güvenilirliği açısından e-Ticarette fiyat yönetimi büyük önem taşıyor.
e-Ticarette Fiyatlandırma Stratejisi
Pazarlamanın 4P’sinden biri olan ‘price(fiyat)’ ürünün tercih edilebilirliğinde önemli bir bileşeni oluşturur. Maliyet ve kar marjının doğru olarak belirlenmesi ile hem kullanıcının hem de üreticinin zarar görmeyeceği bir fiyatlandırma yapılır. Toplumdaki ‘ucuz ürün kalitesizdir’ algısı da hesaba katılmalı, düşük fiyatla satış yapmaya odaklanılmamalıdır.
Rekabetin her gün daha da yoğunlaştığı e-Ticaret sektöründe, diğerlerinden öne çıkabilmek için kullanılan bazı küçük fiyatlandırma stratejileri vardır. Yardım kurumlarına bağışta bulunmak, farklı tasarımlar sunmak, kullanıcının ilgisini uyandırabilecek konseptler hazırlamak firmanın rakiplerinden daha değerli olduğu izleniminin yaratılmasını sağlar.
Doğru bir pazarlama dilinin kullanılması için Google Trends gibi araçlar kullanılarak tüketici davranışları incelenebilir, tercih seçeneklerine göre ürün çeşitliliğini arttırabilir, fiyat beklentilerine göre de yeni bir fiyatlandırma stratejisi geliştirilebilir.
Birçok farklı ürün grubunun ve pazar çeşitliliğin olması ayrı ayrı fiyat güncellemelerinin gerekliliğini meydana getirir. Bu da fiyat yönetiminin biraz daha zorlaşmasına ve daha uzun sürelerde gerçekleşmesine neden olur. Rekabetin çok çetin geçtiği e-Ticaret sektörü uzun süreli beklemeleri sevmez. Logo Yazılım geliştirdiği ürünler ile birlikte firmalar için yenilikçi ve pratik çözümler büyük kolaylık sağlıyor. Yenilikçi çözümler sayesinde sorunları tespit etmek mümkün olduğu gibi yönetimi tek bir ekran üzerinden yapmak zaman tasarrufu sağlıyor. Bu sayede rekabet gücünü artıran fiyatlandırma stratejileri belirlemek ve iyileştirmeler yapmak için zaman kazanılıyor.
SDM Yazılım Hizmetleri, işletmelerin dijital dönüşüm sürecinin verimli geçmesi için Logo Yazılım ürünleri ile sizlere hizmet vermektedir. İnce bir titizlik gerektiren bu süreçte de işletmelerinizin kaliteli ve verimli sonuç alabilmesi sizlere yardımcı olmaktadır. Bu konuda merak ettikleriniz için bizlerle iletişime geçebilir, detaylı bilgi alabilirsiniz.
Herhangi bir mağazadan satın aldığımız şık bir pabucun, bir firmanın &u
Devamı..Tedarik zinciri, en kısa tanımıyla tedarikçi, üretici, dağıtıcı, perakendeci ve m
Devamı..Dijital dönüşümün en önemli noktalarından biri de işletmeler için
Devamı..