Değerli Müşterimiz,
Gelir İdaresi Başkanlığı 04.02.2019 tarihinde yayımladığı tebliğ kapsamında, 1 Mart 2019 itibariyle e-fatura müklelleflerinin Kamu idareleri ve ilgili harcama birimlerine düzenleyecekleri faturaların isteğe göre e-Fatura olarak düzenlenebileceğini duyurmuştur.
Kamu faturaları için gereken düzenlemeler Entegratörlük Portalimizde (efatura.elogo.com.tr) devreye alınmıştır. Kamu faturaları entegratörlük portalimiz üzerinden düzenlenebilecektir.
Kamu faturası düzenlemek için uygulama 1 Mart 2019 tarihinde başlamış olmasına rağmen, uygulama zorunlu değildir. e-Fatura mükellefleri bu tarihten sonra KAMU olarak belirlenen kurumlara e-Fatura düzenleyebilecektir. Diğer kayıtlı kullanıcıların böyle bir zorunluluğu yoktur.
eLogo Entegratörlük Portalinde ‘Kamu’ tipinde fatura düzenlemek için uygulanması gereken adımlar;
Fatura Senaryolarına yeni eklenen “KAMU” fatura tipi seçilmelidir. Bu seçenek ‘TEMEL FATURA’ özelliği göstermektedir.
E-fatura kayıtlı kullanıcılar listesinde sadece “Muhasebat Genel Müdürlüğü” KAMU olarak belirlenmiş olup şu an için sadece bu kuruma düzenlenecek e-Faturalar duyuruda belirtildiği gibi düzenlenebilecektir. e-Fatura düzenlenebilecek yeni Kamu Kurumları eklendikçe www.efatura.gov.tr adresinden duyurulacaktır.
Gelir İdaresi Başkanlığının ilgili duyurusuna ulaşmak için tıklayınız.
Gelir İdaresi Başkanlığının konuyla ilgili ek duyurusuna ulaşmak için tıklayınız.
Gelir İdaresi Başkanlığının yayınladığı Kamu e-Fatura Teknik Klavuzununa ulaşmak için tıklayınız.
Saygılarımızla,
SDM Yazılım Hizmetleri A.Ş.